“(Pvd)A-team PRESENTeert zorgzame acties in Nijmegen

6 maart 2018

3 maart hebben 2 PvdA-teams twee acties in Nijmegen ondernomen. Vrijwilligerswerk bij een vrouw en haar twee zoontjes (de tuinschuur opruimen en de slaapkamer van haar tweeling verven) en bij de Globe in Bottendaal een middagje sjoelen en balletjes gooien met de bewoners van die kleinschalige instelling In Bottendaal. Twee groepen PvdA-ers van 5 personen. Zie de foto’s hierbij.

Vrijwilligerswerk dat voorziet in een grote behoefte en waar veel mensen nodig zijn. Stichting Present in Nijmegen brengt vraag en aanbod naar/van vrijwilligersteams bij elkaar. Werk dat blijft liggen, waar geen enkele instantie verantwoordelijkheid voor kan nemen, wordt nu wel gedaan. Steeds meer groepen mensen bieden zich aan om een dag of een paar dagen maatschappelijk zinvol werk te doen. Klussen en activiteiten die  anders niet geklaard worden of georganiseerd. Het was voor team PvdA erg zinvol om te doen. Het bevordert het eigen groepsgevoel.  Pearl van Neer (nr. 4 op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen): “Dat doen we samen toch maar eventjes in die drukke campagnetijd!”. Hennie Derks (afdelingsvoorzitter): “Naast rozen uitdelen is dit het leukste wat we samen in de PvdA ooit hebben gedaan!).

Charlotte Brand (onze nummer 2 op de lijst): “Hier word ik zelf ook gelukkig van!”. Theo de Wit (nr. 3 op de lijst) heeft zich tijdens het sjoelen flink uitgeleefd. Het werd nog spannend wie zou winnen, Tinie, bewoonster van de Globe of hij.

Kortom, de PvdA en stichting Present Nijmegen zijn blij met deze samenwerking. Present zet zich zo steeds meer op de kaart in Nijmegen en de PvdA laat haar sociale gezicht goed zien. Een concreet pleidooi voor vrijwilligerswerk waardoor Nijmegen er zeker van kan zijn dat het een zorgzame stad blijft.

Het (Pvd)A-team bedankt iedereen die hierbij betrokken was: de mensen van Present, de professionele mensen uit de Zorg (bij de Globe en Grandcare), het gezin, de bewoners van de Globe. Jullie hebben ons een mooie dag bezorgd!

Charlotte, Pearl, Claire, Hennie, Max, Raficq, Nicola, Henk, Hennie en Theo.”