In Memoriam: Hermine Groenendaal

19 december 2023

✧ 09/03/1951 – ✟ 18/12/2023

Afgelopen maandag 18 December 2023 is Hermine Groenendaal overleden. Enkele maanden geleden is ze na een val van de trap, met ernstige fracturen in het ziekenhuis opgenomen. Een gedeeltelijke revalidatie in herstellingsoord Dekkerswald volgde. Inmiddels bleek dat Hermine aan een progressieve vorm van Parkinson leed. Begin december kon zij weer naar huis, dankzij ondersteuning van een groep mantelzorg(st)ers. Haar gezondheid ging snel achteruit. Door gebrek aan perspectief koos zij voor euthanasie.

Hermine is lang actief geweest voor onze partij. Zij heeft verschillende functies binnen de partij vervuld. Zo was zij van 1989 tot 1994 raadslid voor de PvdA, en van maart 2014 tot november 2018 vicevoorzitter van de afdeling. Ook buiten de partij was ze erg actief. Tot het laatst was zij secretaris van de Hortus. Het voorzitterschap van de wijkraad Brakkenstein had zij enkele maanden eerder opgegeven. Overal waar zij kwam werd haar droge humor gewaardeerd. Zo ook haar betrokkenheid bij de vrijwilligers van de Hortus. En natuurlijk haar jarenlange inzet voor de PvdA.

Opgesteld door:

Wim Hompe