PvdA en GroenLinks: opheldering over misstanden op basisschool

Door Jasper Konijnenbelt op 16 april 2021

De gemeenteraadsfracties van PvdA en GroenLinks stellen vragen aan het College van B&W over de situatie op basisschool De Hazesprong. Daar rommelt het. Al voor de Kerstvakantie diende een grote groep ouders een klacht in. Met name op de Leonardo-afdeling, voor hoogbegaafde kinderen, is het goed mis. Uit onafhankelijk onderzoek dat werd ingesteld naar aanleiding van deze klacht blijkt dat de onderwijskwaliteit op deze Leonardo-afdeling onder de maat is, dat de communicatie op de hele school te wensen overlaat en dat er zorgen zijn over de gebrekkige feedbackcultuur en de leiderschapsstijl van de directeur.

Een klein groepje ouders dat bij de presentatie van de concept-rapportage aanwezig mocht zijn, kreeg deze bevindingen te horen. Het samenvattende rapport dat alle ouders vervolgens ontvingen, bleek echter incompleet en afgezwakt. Naast dit rapport voor de ouders zou er inmiddels ook een volledige en kritischere versie van het onderzoeksrapport zijn, die de schoolbestuurder echter niet wil delen met ouders.

PvdA-raadslid Jasper Konijnenbelt en GroenLinks-raadslid Miranda Florissen vragen aan de wethouder onderwijs om deze volledige versie van het onderzoeksrapport bij het schoolbestuur op te vragen. Ook maken zij zich zorgen over het voortbestaan van de hoogbegaafdenafdeling, nu verschillende ouders hun kind recent van school haalden en de nieuwe instroom door alle onrust stil lijkt te liggen. De twee raadsleden vragen het College van B&W naar de visie van de gemeente op het onderwijsaanbod aan hoogbegaafde kinderen en vraagt wat de gemeente gaat doen om dit onderwijs te behouden.

Jasper Konijnenbelt

Jasper Konijnenbelt is in juni 2020 aangesteld als raadslid voor PvdA Nijmegen. Jasper (37) is geboren en getogen Nijmegenaar, woont met zijn vrouw en twee kinderen in Lent en is naast zijn werk als raadslid werkzaam als woordvoerder bij Rijkswaterstaat. Ammar Selman: ‘Jasper is bepaald geen onbekende binnen onze mooie partij. Hij werkte als persvoorlichter

Meer over Jasper Konijnenbelt