Het Woongesprek: Hoe zorgen we voor meer betaalbare woningen?

Door Bram Steenbergen op 21 februari 2022

Woongesprek: hoe zorgen corporaties en gemeente samen voor meer betaalbare woningen?
PvdA-lijsttrekker Brand in gesprek met Nijmeegse corporatiedirecteuren

Het aanpakken van de woningnood staat centraal in het verkiezingsprogramma van de Nijmeegse PvdA. Er zijn veel meer sociale huurwoningen nodig. Wat is er voor nodig om dat te realiseren en welke keuzes moeten gemeente en woningcorporaties maken? Daarover gaan PvdA-lijstrekker Charlotte Brand en de Nijmeegse corporatiebestuurders Ronald Leushuis (Talis) en Wieke van Veldhuizen (Portaal) in gesprek op maandagavond 28 februari van 19.30 tot 21.00 uur in de Thiemeloods in Bottendaal.

Onder leiding van oud-raadslid Stijn Verbruggen bespreken zij hoe er de komende 10 jaar 3500 sociale huurwoningen bijgebouwd kunnen worden, hoe om te gaan met de verkoop van sociale huurwoningen, leefbaarheid in combinatie van wonen met zorg en de benodigde investeringen in met name Dukenburg en Lindenholt. Ook wordt stilgestaan bij de maatregelen uit het woonmanifest, dat door tientallen PvdA-lijsttrekkers in het hele land is ondertekend. Wat betekenen deze maatregelen voor Nijmegen en hoe denken de bestuurders over deze maatregelen? Leushuis en Van Veldhuizen spreken namens het samenwerkingsverband van de Nijmeegse woningcorporaties.

Het gesprek is openbaar toegankelijk en begint om 19.30 uur in de Thiemeloods in Bottendaal (Leemptstraat 34, Nijmegen). Aanmelden is niet nodig. Het woonmanifest is te lezen via www.pvda.nl/woonmanifest en de woonplannen van de Nijmeegse PvdA zijn terug te lezen in het verkiezingsprogramma op deze website.