NLdoet: Jeroen Dijsselbloem klust mee in Natuurtuin Goffert

5 maart 2018

Op zaterdagochtend 10 maart 2018 komt oud-minister en oud-Eurogroepvoorzitter Jeroen Dijsselbloem klussen bij de Educatieve Natuurtuin Goffert in Nijmegen. Tijdens NLdoet steken 15 vrijwilligers de handen uit de mouwen in de Natuurtuin: ze halen oude betonpalen weg, kruien zand, helpen met snoeien en verspreiden compost. PvdA-lijsttrekker Ammar Selman heet Jeroen Dijsselbloem welkom. Daarna gaat Dijsselbloem samen met de PvdA-kandidaat-raadsleden Charlotte Brand (nummer 2), Jasper Konijnenbelt (nummer 6) en Sander Engelen (nummer 16) aan de slag. Daarnaast zijn er ook andere vrijwilligers, bijvoorbeeld uit de wijk, die zich via NLdoet aangemeld hebben voor deze klusochtend.

Het Oranje Fonds organiseert op 9 en 10 maart 2018, samen met duizenden organisaties in het land, weer NLdoet; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. NLdoet zet vrijwilligerswerk in de spotlights en nodigt iedereen uit om een dagje de handen uit de mouwen te steken. De Stichting Educatieve Natuurtuin Goffert doet ieder jaar mee aan NLdoet. Op 10 maart wordt er van 9.30 tot 12.30 uur gewerkt in de tuin: van het verwijderen van betonnen palen en het kruien van zand en compost tot het snoeien van bomen en het verwijderen van onkruid. De Natuurtuin verzorgt door het jaar heen lessen over de natuur voor scholieren, maar is ook vrij toegankelijk voor andere geïnteresseerden. Jaarlijks komen er circa 3500 scholieren op bezoek.

In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018 wil de Nijmeegse PvdA als blijk van waardering voor het werk van alle Nijmeegse vrijwilligers zelf de handen uit de mouwen steken. Jeroen Dijsselbloem komt met een aantal PvdA-ers de vaste vrijwilligers van de Educatieve Natuurtuin helpen. Lijsttrekker Ammar Selman komt ook helpen, maar gaat daarna met een andere groep PvdA-vrijwilligers de deuren langs in de wijk Heseveld.

Jeroen Dijsselbloem kwam als PvdA-Tweede Kamerlid en minister regelmatig in Nijmegen op werkbezoek of campagne. Hij was bijvoorbeeld als adoptie-Kamerlid verbonden aan de Nijmeegse wijkorganisaties en gaf gastlessen op de universiteit, de hogeschool, op middelbare scholen en zelfs op een basisschool in Nijmegen.