Werkgroep Werk & Inkomen

De werkgroep werk en inkomen houdt zich bezig met ontwikkelingen op het gebied van arbeidsmarkt, sociale zekerheid en armoedebestrijding.

Bijeenkomsten

Actuele en structurele onderwerpen worden besproken en onderzocht. Het doel is advisering en ondersteuning van de afdeling, alsook de gemeenteraadsfractie van de PvdA Nijmegen. Steeds wordt hierbij contact gelegd en onderhouden met zo veel mogelijk organisaties en personen in Nijmegen. Wil jij meedenken en meedoen op het thema werk en inkomen? Dat kan, ga daarvoor naar onze ‘Doe mee!’ pagina. Wil je niet meedoen, maar wel een onderwerp onder onze aandacht brengen? Stuur dan een e-mail naar [email protected]

Bezuinigen of ondersteunen

Wij streven naar zekerheid van baan en – daarmee – zekerheid van inkomen. De coalitie in het stadhuis: Groenlinks, SP en D66 lijken te gaan bezuinigen op het sociaal domein. Dat lijkt ons niet de goede weg. Wij bieden graag een alternatief: niet bezuinigen op de begeleiding van kwetsbare groepen als statushouders, ouderen en Wajongers. Door goede afspraken, betere begeleiding en meer begeleiding kunnen we voor hen echt iets betekenen. Dus niet bezuinigen op begeleiding, juist nu er kansen zijn dat deze groepen meer kansen hebben op de huidige krappe arbeidsmarkt. Zo zorgen we ervoor dat iedereen zeker kan zijn van eerlijk werk.

Waar ben je naar op zoek?