Motie ‘Zwarte Piet kan niet’ behaalde een meerderheid

Door Ammar Selman op 19 juni 2020

Sinterklaas is een feest voor álle kinderen! Deze week – een week na de Black Lives Matter-demonstratie in het Goffertpark – behaalde een belangrijke motie de meerderheid in de raad: de motie Zwarte Piet kan niet. Als PvdA Nijmegen vonden wij het nu hét moment om helder stelling te nemen tegen het handhaven van de figuur van Zwarte Piet tijdens intochten of in gemeentelijke publieke gebouwen of sportaccommodaties. Als alternatief is er natuurlijk altijd de mogelijkheid om roetveegpieten of veelkleurige pieten te gebruiken. Met trots dienden we dan ook samen met Groen Links en de Partij voor de Dieren de Motie Zwarte Piet kan niet in.

Ammar Selman

De achtergrond van Ammar Selman “Ik heb me in de afgelopen 8 jaar als gemeenteraadslid sterk gemaakt voor het wegwerken van taal- en ontwikkelingsachterstanden bij kinderen, toegankelijke zorg, goed functionerende sociale wijkteams en een Veilig Thuis. Voor nieuwkomers sta ik voor goed taalonderwijs zodat ze een goede start hebben in onze samenleving. Ik wil goede

Meer over Ammar Selman