Initiatiefvoorstel ‘Haal het Nijmeegs verzet bovengronds’

Door Charlotte Brand op 16 september 2019

Vorige woensdag werd het initiatiefvoorstel ‘Haal het Nijmeegse verzet bovengronds’ besproken.

We stellen samen met andere partijen voor om historische bakens verdeeld over de stad te plaatsen en de straatnamen van de toekomstige wijk Hof van Holland naar verzetshelden te vernoemen. Zo raken hun namen niet vergeten en blijven hun verhalen verankerd in het Nijmeegse straatbeeld! Een onafhankelijke commissie zal de namen vast moeten gaan stellen.

Lees het Initiatiefvoorstel Haal het Nijmeegse verzet bovengronds

Onze PvdA-fractie, VVD, Stadspartij DNF en Gewoon Nijmegen dienden dit voorstel gezamenlijk in. Top-samenwerking in het jaar dat we herdenken (zie website Gemeente Nijmegen).

Charlotte Brand

Portefeuilles: Openbare Orde & Veiligheid, Dienstverlening & Burgerzaken, Openbare Ruimte, Financiën, Grondbeleid, Cultuurhistorie (i.c.m. Wonen), Stedelijke Ontwikkeling & Ruimtelijke Ordening, Wonen De achtergrond van Charlotte Brand: zeker zijn van goede kansen Raadslid nummer 2 van PvdA Nijmegen is Charlotte Brand. “Op de middelbare school was ik al politiek geëngageerd. Ik werd lid van de Jonge

Meer over Charlotte Brand