Echt betaalbare woningen voor àlle Nijmeegse jongeren

14 juni 2017

15 euro verlaging? Wat een symbolische zet van Stuworld. Staat buiten kijf dat de wethouder flink aan de slag moet. Hij heeft de Raad immers betaalbare woningen voor jongeren toegezegd aan de Genestetlaan. Hopelijk krijgen we (dinsdag 13 juni) eindelijk antwoord op onze schriftelijke vragen.

Huurprijs flats Genestetlaan alsnog iets omlaag

Stuworld, de ontwikkelaar van de nieuwbouwcomplexen aan de Genestetlaan in het Willemskwartier, is bereid de huur van een reeks superkleine flats – van 28 tot 38 vierkante meter – licht te verlagen. De huurprijs gaat van 710 euro naar 695 euro per maand.

Ook gaat de ontwikkelaar kijken naar een aanpassing van de servicekosten. Bij te hoge servicekosten kunnen huurders met een klein inkomen (minder dan 22.200 euro per jaar) geen huurtoeslag krijgen voor deze flats. Stuworld-woordvoerder Maarten van der Salm garandeert nu dat de prijzen zo aangepast worden dat deze groep huurders wel met succes een beroep kunnen doen op de toeslagregeling. ”De nieuwe verhuurregels worden binnenkort op de site van Stuworld gepubliceerd’’.

Eerder in dit dossier

Verhuurder Willemskwartier op het matje

20 april 2017 De PvdA Nijmegen wil dat iedereen in Nijmegen betaalbaar kan wonen. Daarom wil ons Raadslid Giselle Schellekens inderdaad dat de huurprijzen naar beneden worden bijgesteld. Dit bepleitte ze al eerder in de Gelderlander van vrijdag 14 april. Aan Wethouder Velthuis om zijn belofte waar te maken wat betreft de woningen op de Genestetlaan in het Willemskwartier.

Ongeloof over hoge huurprijs

14  april 2017 PvdA-raadslid Giselle Schellekens: ‘Voor de meeste jongeren zijn deze huizen onbetaalbaar’. Ze wil graag dat wethouder Bert Velthuis en Stuworld in gesprek gaan over aanpassing van de huurprijzen in het Willemskwartier.

Waar ben je naar op zoek?