19 april 2019

De dag van Europa | 9 mei 2019

De PvdA Nijmegen en Berg en Dal, samen met de SPD Kranenburg en Kleve, organiseren de Dag van Europa op 9 mei. Dit jaar vindt de viering van deze dag plaats in de Dorfscheune Zijfflich gelegen aan de Kirchstraße 5 47559 Kranenburg-Zyfflich van 19:00 uur tot 21:00 uur. Het programma bevat een tweetal hoogtepunten.

Op de eerste plaats besteden we aandacht aan de Europese verkiezingen. Een aantal bekende Europese kandidaten zijn ook aanwezig. Om zeker te zijn van een sociaal en democratisch Europa gaan we 23 mei naar de stembus en kiezen we voor de PvdA waarvan de Lijst wordt aangevoerd door Frans Timmermans.

Een tweede hoogtepunt van deze avond is de uitreiking van de erespeld “Grenzland Europäer 2019”. Dit jaar gaat deze speld naar Peter Heijmen namens de brandweer Millingen aan de Rijn (NL) en de Feuerwehr Rindern (D) voor hun grensoverschrijdend project “Veiligheid zonder grenzen – Sicherheit ohne Grenzen.”

Wij roepen iedereen op om deze bijeenkomst bij te wonen. Kom zoveel mogelijk met de fiets. Vanaf 17:45 uur vertrekken wij gezamenlijk, al fietsend, in een demonstratieve tocht van Station Nijmegen naar Zijfflich. (verzamelen in de buurt van de ingang fietsenkelder) Met OV kan ook. Uitstappen halte grens. Daarna richting Zijfflich lopen. (15 minuten). We zorgen voor een aantrekkelijk programma met sprekers, muziek en historische en moderne brandweerwagens. Ook voor een hapje en een drankje wordt gezorgd.

Bijgaand een promo filmpje voor deze dag.