Minister Dijsselbloem geknipt op ROC Nijmegen

01-03-2017

Studenten kappersopleiding knippen minister tussen twee gastlessen in

Op donderdag 9 maart 2017 brengt Jeroen Dijsselbloem ’s ochtends een bezoek aan Nijmegen. Hij begint met een CollegeTour op het Mondial College Leuvensbroek. Daarna reist hij door naar het Nijmeegse ROC. Hier knippen studenten van de kappersopleiding hem. Aansluitend geeft hij een gastles aan studenten van het ROC.

Mondial College
Het bezoek aan Nijmegen begint bij het Mondial College. Om 8.30 uur laat minister Dijsselbloem zich door leerlingen rondleiden bij het International Business College (IBC). Deze leerlingen doen hun reguliere opleiding in 80 % van de gebruikelijke tijd, waardoor zij één dag in de week een aanvullend programma gericht op ondernemerschap kunnen volgen. Aansluitend, rond 9.00 uur, gaat Jeroen Dijsselbloem tijdens een CollegeTour ruim een uur lang in op alle mogelijke vragen van de leerlingen van het Mondial College.

Kapsalon
Tegen 10.30 uur arriveert PvdA-er Dijsselbloem bij het ROC Nijmegen op de Campusbaan. In de Kapsalon van het ROC laat hij zich knippen door studenten van de Kappersopleiding. Met zijn nieuwe kapsel geeft hij van 11.00 tot 12.00 uur vervolgens een gastles op het ROC. Ook hier staan de vragen van studenten centraal: ze mogen hem het hemd van het lijf vragen.

Gelders Kamerlid
Jeroen Dijsselbloem is minister van Financiën, voorzitter van de Eurogroep en staat op plek 3 op de kandidatenlijst van de PvdA bij de komende Tweede Kamerverkiezingen. Voor zijn ministerschap was Dijsselbloem twaalf jaar Tweede Kamerlid voor de PvdA. Als ‘Gelders’ Kamerlid (hij woont in Wageningen) kwam hij vaak op werkbezoek en campagne in Nijmegen.