Hedenmorgen legt Wethouder Turgay Tankir zijn porteuille neer

21-10-2016

Persbericht namens de fractie en het bestuur van de PvdA Nijmegen

Hedenmorgen heeft Wethouder Turgay Tankir (Economie, Werk en Inkomen) besloten om met onmiddellijke ingang zijn portefeuille neer te leggen.

Verschillen van inzicht tussen hem en de fractie van de PvdA Nijmegen hebben hem tot dit besluit gebracht. Onze fractie en het bestuur betreuren het dat deze verschillen tot dit besluit hebben moeten leiden. De fractie en het bestuur danken Turgay Tankir voor het vele goede werk wat hij in de afgelopen 6,5 jaar voor de stad heeft verricht.

De fractie werd in het voorjaar overvallen door de plotselinge bezuinigingen op de bijzondere bijstand en na de zomer bleken de tekorten op de bijstandsuitkeringen veel hoger dan wij voor de zomer te horen hadden gekregen. De verschillen op deze dossiers van Werk en Inkomen en hoe om te gaan met maatregelen om hier toekomstbestendig beleid op te voeren voor uitkeringsgerechtigden en werkzoekenden in onze stad bleken te groot.

Fractie en bestuur beraden zich op de ontstane situatie en willen zo snel mogelijk duidelijkheid kunnen geven over wat dit besluit voor verdere gevolgen heeft voor de politieke situatie in Nijmegen.

Marc van Nijnatten                                                       Hennie Derks

Fractievoorzitter PvdA Nijmegen                                    Partijvoorzitter PvdA Nijmegen

06-10316085                                                               06-20965876