De progressieve beweging verdient beter dan een Big Mac

24-10-2016

Lodewijk Asscher, viceminister-president en minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid hield op maandag 24 oktober de veertiende Moenenlezing van de PvdA afdeling Nijmegen. Het thema van deze keer: ‘De progressieve beweging verdient beter dan een Big Mac.' In zijn lezing gaf Asscher zijn visie op de waarde van goed werk, de waardering voor werk en progressief trots zijn op Nederland.

Van 2002 tot 2006 is Lodewijk Asscher namens de PvdA gemeenteraadslid van Amsterdam. In 2006 wordt hij wethouder van economische zaken, financiën, onderwijs, inburgering en jeugd. Na het aftreden van burgemeester Cohen is hij van 23 maart 2010 tot 7 juli 2010 waarnemend burgemeester. Daarna is hij wethouder van financiën, jeugdzaken, educatie en Project 1012.  Mr. dr. L.F. Asscher is op 5 november 2012 benoemd tot viceminister-president, minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid in het kabinet Rutte-Asscher.

De Moenenlezing is een initiatief van de PvdA-Nijmegen. Moenen was de naam van de duivel die Mariken van Nieumeghen zeven jaar lang met valse praatjes aan zich wist te binden. Sprekers worden uitgenodigd om de toehoorders te verrassen met een prikkelende lezing. Eerdere lezingen werden uitgesproken door Hans Dijkstal, Elsbeth Etty, Ronald Plasterk, Ybo Buruma, Jaap Dirkmaat, Afshin Ellian, Trude Maas, Carla van Baalen, Kees Groenendijk, Hans Kamps, Paul Frissen, Lily Jacobs en Ad Melkert.

Reacties van 1 tot 5:

Joan ten Hove schreef op 24-10-2016, 14:42:

Echte banen maken is een taak voor bedrijven. Aan de overheid de taak om naast de vakbeweging zorg te dragen voor goede sociale regelingen, voor goede arbeidsvoorwaarden. Daar ligt ook de taak voor een minister van sociale zakken.

H.van Dalen schreef op 23-10-2016, 10:19:
De leiding van de PvdA is totaal de weg kwijt. De mensen kunnen beter op Jacques Monasch stemmen van de PvdA. Hij is blijkbaar de enige van die partij die de gewone man aanvoelt.

Bart Louwman schreef op 22-10-2016, 18:06:

pastoor schreef op 22-10-2016, 10:53:
hallo, deze man en,zijn aanhangen, die moet en moeten <de laan UIT>, hij en hun, BRENGEN ONS EN ONS LAND IN GEVAAR! <WJ BETALEN, EN ZE HEBBEN NIETS OVER VOOR ONS>,WEL VOOR HUN EN VOOR ANDEREN DIE GEEN ReCHTEN HEBBEN
DE POLITIC IS NIET ZO! BEDOELDT!?

T Kampen schreef op 21-10-2016, 17:58:
Dat het WW lek wordt gerepareerd met terug werkende kracht; dan zou ik overwegen om weerop deze partij te stemmen, anders nooit weer !!!!

Volgende