Taskforce helpt oud-medewerkers Hilckmann

14-06-2016
Een tijdelijke taskforce bestaande uit de gemeente Nijmegen, het UWV Werkbedrijf, het Regionaal Werkbedrijf Rijk van Nijmegen, de FNV en private partij Nextjob ondersteunt de medewerkers van Hilckmann bij het vinden van werk.

De voormalige medewerkers van slachterij Hilckmann komen de komende maanden waarschijnlijk in de WW – afhankelijk van de opzegtermijnen en de ontslagaanzeggingen door Hilckmann. De werknemers van Hilckmann kunnen de hulp bij het vinden van een nieuwe baan goed gebruikers. De banen in productiewerk liggen in de regio niet voor het oprapen.

Om de kans op succes zo groot mogelijk te maken, is gekozen voor een publiek-private samenwerking. UWV WERKbedrijf en het Regionaal WerkBedrijf hebben veel ervaring met de begeleiding van werkzoekenden en hebben goede contacten met potentiële werkgevers. Wethouder Turgay Tankir: ‘Het outplacementbedrijf NextJob heeft veel ervaring met hulp aan ontslagen werknemers en beschikt over een goed netwerk in de sector. De eerste gesprekken met medewerkers vinden al plaats. De oud-medewerkers van Hilckmann krijgen hiermee de ondersteuning die past bij de sluiting van een dergelijk groot bedrijf in onze stad.’