Kom naar onze Scholing lokale politiek

15-02-2016

Word jij ons nieuwe raadslid? Kom naar onze Scholing lokale politiek

In 2018 zijn er weer gemeenteraadverkiezingen. Het lijkt nog ver weg, maar de voorbereidingen beginnen binnenkort. De PvdA-Nijmegen start daarom 29 februari om 20.00 uur in het stadhuis met de cursus "Lokale Politiek". In drie bijeenkomsten komen verschillende thema's aan bod. Onder andere de functie van de gemeenteraad, van de politicus en de sociaal democratie op lokaal niveau. Wie denkt dat hij of zij een politiek talent is en een nieuw elan kan geven aan de gemeentepolitiek, of zijn /haar talenten wil ontwikkelen, krijgt nu de kans zich hierin te scholen. Ook zij die geen ambities hebben om in de gemeentepolitiek actief te zijn, maar wel interesse hebben in het wel en wee op het gemeentehuis en in de sociaal democratie, zijn van harte uitgenodigd hieraan deel te nemen. En mocht je nog mensen in je omgeving weten, iedereen kan zich kosteloos aanmelden bij de vicevoorzitter van de PvdA-Nijmegen, Hermine Groenendaal h.a.m.groenendaal@saxion.nl.

De bijeenkomsten zijn op:

Maandag 29/02: Bijeenkomst 1 “Kennismaking en toelichting programma”
Donderdag 3/03: Bijeenkomst 2 “Wat is de gemeente?”
Dinsdag 15/03: Bijeenkomst 3 “De sociaal democratie op lokaal niveau”

Plaats: gemeentehuis Nijmegen, ingang Burchtstraat

Aanvang: 20.00 uur.