Zes jongeren uit uitkering

22-01-2016

Zes jongeren uit uitkering door samenwerking Werkbedrijf, gemeente Nijmegen en Cornelissen Transport

Door succesvolle samenwerking tussen Werkbedrijf, gemeente Nijmegen en Cornelissen Transport, kunnen zes jongeren uit de uitkering en aan de slag als vrachtwagenchauffeur. De gemeente investeerde in de opleidingskosten, die leidden tot het behalen van de rijbewijzen. En Cornelissen heeft de jongeren begeleid op hun weg naar een succesvol traject en een baangarantie gegeven.

Bij de start van hun officiële baan, heeft Wethouder Tankir zijn waardering uitgesproken voor de inzet van directeur Henk Cornelissen, de jongeren en het Werkbedrijf, die werkzaam zijn in opdracht van gemeenten.

In de komende periode worden door diverse transportbedrijven nog eens 30 chauffeurs geworven en met dit project geven we samen invulling. Het belangrijkste doel van dit project dat gezamenlijk wordt vormgegeven, dat jongeren die in de uitkering zitten een kans op de arbeidsmarkt wordt geven.

Volgens Tankir lukt dat alleen als we goed samenwerken met de ondernemers! En door de huidige samenwerking in alle sectoren, kunnen we nu samen oogsten!

Op onderstaande foto's een kort beeldverslag van het boven beschreven project.