Update huishoudelijke hulp, vrijwilligers en jeugdzorg

15-01-2016

De gemeente Nijmegen is weer een nieuwe ronde van aanbesteden Huishoudelijke hulp gestart. Dat doen we met een goed sociaal oog voor klanten en medewerkers. De klant moet er van uit kunnen gaan dat het huis schoon en leefbaar is. De medewerkers krijgen een normaal CAO loon. Geen gerommel dus. Nieuw wat we er aan toe hebben kunnen voegen is een bovengrens beloning voor de grote bazen.

In Nijmegen verheugen wij ons op een grote inzet van vrijwilligers. 53% van de bevolking doet dat. Dat zijn wel 90.000 inwoners. Ongelooflijk. Wij gaan de komende tijd extra goed opletten dat de ondersteuning voor deze vrijwilligers goed is geregeld. Omdat wij zien dat de inzet steeds lastiger wordt hebben wij met een motie ervoor gezorgd dat goed wordt uitgewerkt.

De inkoop van jeugdzorg en langdurige zorg is in Nijmegen goed van de grond aan het komen. Wij hebben afgedwongen dat er samen gewerkt moet worden door de instellingen om betere zorg voor onze klanten te krijgen. Mooi dat dit leidt tot verdere samenwerking. Binnenkort worden wij op de hoogte gesteld dat de grote organisaties hun medewerkers voor gebiedsgericht werken onder een paraplu gaan brengen.