Politiek café

27-09-2015

Tijdens het politiek cafe op 2 oktober ontvangen we een bijzondere gast: John Kerstens, lid van onze Tweede Kamerfractie. John woont in Arnhem maar heeft niettemin een bijzondere band met Nijmegen en met onze afdeling (ja: dat kan!).

Hij komt spreken over de plannen van het kabinet en de resultaten van de PvdA:

Een samenleving waarin we niet alleen aan onszelf denken maar naar elkaar omkijken. Dat is wat de Partij van de Arbeid wil voor Nederland. Op Prinsjesdag hebben we laten zien hoe dat eruit ziet. Nu de economie weer groeit, huizen weer verkocht worden en steeds meer mensen een baan vinden, is de tijd aangebroken dat iedereen dat gaat voelen.

Tienduizenden mensen die nu thuis zitten, vinden een baan omdat het goedkoper wordt om ze aan te nemen. Ook houden we volgend jaar meer geld over in de portemonnee – mensen met een klein of normaal inkomen het meest. Ouderen in verpleeghuizen krijgen een prettiger leven doordat er meer tijd komt voor persoonlijke aandacht . En voor alle ouders wordt het leven makkelijker dankzij langer verlof voor vaders en goedkopere opvang.

Samen vooruit. Dat is de opdracht voor Nederland. Dat is de Partij van de Arbeid.

Tot zover www.PvdA.nl

Het zijn mooie teksten, maar is het genoeg om niet alleen het land, maar ook onze Partij uit het slop te trekken? John Kerstens komt met al zijn passie uitleggen waarom hij vindt van wel.

2 oktober, van half zes tot half acht

Cafe Tout