Iedereen mag meedoen in Nijmegen

19-05-2015

Mee kunnen doen aan activiteiten van de stad moet voor iedereen mogelijk zijn, vindt de gemeente Nijmegen. Daarom betaalt de gemeente voor Nijmegenaren met een laag inkomen dit jaar een bijdrage van maximaal € 150 mee aan activiteiten op het gebied van sport, cultuur en cursussen bij zeven aanbieders in de stad. Circa 12.500 Nijmegenaren met een laag inkomen krijgen hierover deze week een brief.

Nijmegen is van iedereen, een laag inkomen mag geen belemmering zijn om deel te nemen aan activiteiten in de stad,” zegt wethouder Werk en Inkomen Turgay Tankir. “Daarom betaalt de gemeente een substantiële bijdrage aan activiteiten. Samen met aanbieders hebben wij een laagdrempelig aanbod gerealiseerd dat voor elk wat wils biedt, ook als mensen in hun eigen wijk aan een activiteit willen deelnemen.”

Wie komt in aanmerking?
De regeling ‘Meedoen in Nijmegen’ is bedoeld voor Nijmegenaren van 18 jaar of ouder met een laag inkomen. De regeling is niet alleen voor Nijmegenaren met een bijstandsuitkering maar ook voor mensen met een ander soort inkomen, net boven het bijstandsniveau.
Komt u ook in aanmerking? Lees de regeling

Reacties van 1 tot 1:

Verreijt schreef op 10-07-2016, 17:18:
Wat zou het fijn zijn als " mee doen in Nijmegen" dit jaar 2006 weer door zou gaan. Mijn man en ik hebben het op gemaakt om 3 keer pee week te kunnen gaan zwemmen. We hebben nu beide een jaar abonement gekocht. Gaan iedere dag een uur zwemmen. Voor onze gezondheid. Wij zijn 79 en 77 jaar beide hart patiënt en ik Reuma. Wij zijn er helemaal van op geknapt en ben weer mobiel, zonder iedere dag pijn. Maar het jaar abonement kost voor ons samen € 824;00. Wij zijn er rood voor gaan staan, omdat dit noodzakelijk is.