Dinsdagavond 26 mei initiatiefnemers G1000 en gemeenteraad voor toelichting bijeen

26-05-2015

G1000 in Nijmegen

De Raad en initiatiefnemers van de (Nijmeegse) G1000 waren dinsdag 26 mei bijeen voor een toelichting op de burgertop. Deze avond volgde op de avond van maandag 11 mei, toen er een voorbereiding op de burgertop G1000 in Honig in Nijmegen plaatsvond. Het is een initiatief waarbij 1000 bewoners uit de stad met elkaar in dialoog gaan om met voorstellen voor verbetering van de stad te komen. De 'echte' G1000 staat in oktober 2015 gepland. Het initiatief moet een aanvulling vormen op de democratie zoals we die nu kennen. Job Cohen is ambassadeur.

Ook vanuit de PvdA waren 26 en 11 mei politici aanwezig om mee te kijken hoe dit initiatief vorm kan krijgen. Volgens onze fractievoorzitter Marc van Nijnatten zat de G1000 kick-off goed in elkaar. De PvdA draagt het idee een warm hart toe: vanuit de JS zit Adam Galijašević in de organisatie en heeft raadslid Giselle Schellekens het idee mede omarmd. Mirande Heffels, onze griffier in Nijmegen, doet ook mee.