Henk heeft namens de PVDA een bos bloemen aangeboden

10-04-2015

Donderdag 9 april heeft onze partijgenoot Henk van Wijk, mede namens de PvdA, de medewerkers van Villa LUX met een mooie bos bloemen bedankt voor hun inspanningen tijdens zijn hachelijke situatie in de nacht van 26 maart.

Na het bezoek aan de PvdA-ledenvergadering wilde Henk, die afhankelijk is van de rolstoel, met de rolstoeltaxi naar huis. Echter er was om 22.30 uur zowel in Nijmegen als in de hele regio geen enkele rolstoeltaxi beschikbaar. Henk kon ook niet naar huis rijden met zijn rolstoel, omdat de accu bijna leeg was. Van de politie, brandweer, GGD en 112 kreeg hij ook nul op het rekest. De medewerkers van LUX, Mignon Rikkens en Marc Besselink, waren zo vriendelijk om het café open te houden en mee te denken tot er hulp geboden werd.

Om 2.00 uur 's nachts kwam er toch, na lang aandringen, een surveillanceauto van de politie. De agenten hebben een onderhoudsmonteur van rolstoelen uit bed gebeld en die heeft er een nieuwe accu in gezet. Eindelijk kon Henk naar huis.

Dit incident is de aanleiding voor de PvdA-fractie om vragen te stellen aan de wethouder, hoe het mogelijk is dat er 's avonds om 22.00 uur geen taxi voor rolstoelers beschikbaar is in Nijmegen en de hele regio?